Elaine Reese
ELAINE REESE este profesor de psihologie in cadrul Universitatii Otago din Dunedin (Noua Zeelanda). Are un doctorat in psihologia dezvoltarii umane (developmentala), obtinut la Universitatea Emory din Atlanta (Georgia). Este editor la Journal of Cognition and Development, membra a organismului de sprijinire a copiilor aflati in situatii de risc Children's Action Plan, consilier editorial in cadrul publicatiilor Cognitive Development, Infant and Child Development, Reading Research Quarterly si Memory Studies. Realizeaza numeroase studii longitudinale (cercetari de durata pe un acelasi esantion) in randul copiilor si al adultilor tineri, in special cu privire la dezvoltarea memoriei autobiografice, la rolul amintirilor in fuziunea identitara si la influenta lecturii si a conversatiilor de zi cu zi asupra evolutiei copiilor. In 2008 a luat parte, in calitate de consultant, la demararea celui mai mare studiu national de acest gen, Growing Up in New Zealand, care urmareste pana in zilele noastre dezvoltarea unui numar de peste 6.000 de copii. Pe langa numeroase articole si studii in lucrari de specialitate, a mai publicat Contemporary Debates in Childhood Education and Development (coed., alaturi de Sebastian Suggate, Routledge, Londra, 2012).