Descriere - Vreau sa traiesc, sa iubesc si sa fiu iubit
Manifest pentru a redescoperi bucuria de a trai si relatiile autentice care iti aduc pace si libertate
Franz Ruppert a dezvoltat Metoda Intentiei in cadrul activitatii sale asupra traumelor transgenerationale si legaturilor de atasament, parte din teoria psihotraumei orientata spre identitate (IoPT). Fiecare trauma neconstientizata a unei persoane poate atrage alti oameni sau situatii care o reflecta. In acest context, constelatiile folosind Metoda Intentiei reprezinta un mijloc prin care o persoana poate observa cum traumele din trecutul sau afecteaza relatiile si comportamentele actuale. Astfel, persoana poate deveni constienta de intentiile transgenerationale (legatura cu trecutul si cu traumele mostenite) si poate invata sa le confrunte si sa le integreze, sa le accepte. Apoi, prin clarificarea si integrarea intentiilor, poate ajunge la o autonomie emotionala mai mare si poate gasi propriile modalitati de reechilibrare si integrare.
Autorul analizeaza modul in care experientele de neglijare sau agresiune au un impact major in dezvoltarea identitatii noastre si traseaza principalele modalitati de supravietuire pe care oamenii le demonstreaza in vietile lor adulte. Metoda Intentiei reprezinta un instrument puternic pentru a explora biografia traumei la nivel profund, facilitand o mai buna intelegere a sinelui si sprijinind procesul de vindecare si integrare a partilor scindate ale psihicului. Atunci cand un psihic uman este traumatizat din cauza lipsei de iubire, neglijarii sau violentei, el isi pierde coeziunea interioara si se scindeaza in 3 substructuri: partea sanatoasa, partea supravietuitoare (cu mecanismele de protectie) si partea traumatizata, ce incapsuleaza intreaga traire din experienta traumatica. Apoi, chiar daca experienta in sine a trecut, oamenii merg mai departe cu efectele acesteia si adeseori evadeaza in iluzii si strategii complexe prin care isi cauta vindecarea in altii.
*
"Un psihic scindat este dificil de gestionat. El poate fi asemanat cu o masina la care directia, pedalele de acceleratie si de frana nu mai functioneaza corect. Pedala de acceleratie si frana sunt adesea actionate simultan de diferitele parti ale psihicului. Chiar si atunci cand un cauciuc este dezumflat, proprietarul masinii nu observa si nu il inlocuieste, ci merge pur si simplu mai departe ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. In schimb, se straduieste sa repare micile zgarieturi de pe vopseaua caroseriei, astfel incat totul sa arate frumos din exterior. Calatoria cu o astfel de masina duce in mod inevitabil la producerea altor accidente = traume. Din acest motiv, oamenii cu un psihic traumatizat reprezinta un pericol de moarte permanent atat pentru ei insisi, cat si pentru ceilalti. Ei nu isi pot proteja propria viata si propria sanatate. In principiu, ar trebui sa fie o sarcina sociala urgenta din a face tot posibilul pentru ca oamenii nu fie traumatizati psihic, ci sa-si poata trai intregul potential creativ.”
CUPRINS
01. Intrebarile fundamentale despre existenta umana 11
02. Psihicul uman 14
03. Viata mea in anii pandemiei 23
04. Cercetarile mele empirice 25
05. Obiectii si rezistente posibile 26
06. Teorie si practica 29
07. Identitatea sanatoasa ca stare primordiala 31
08. Iubirea – o conditie umana 33
09. Iubirea materna trebuie sa fie concreta 36
10. Iubirea si "Noi” 41
11. Iubirea materna si formarea eului 43
12. Invatarea abilitatii de relationare 46
13. Noi si eu 47
14. Iubirea si frica 49
15. Capcana frica–dependenta 54
16. Sa nu provocati nimanui frica in mod constient! 55
17. Iubire si adevar 56
18. Respingerea masiva si lipsa iubirii materne 58
19. Iubire si violenta 62
20. Depresiv inca din pantece 63
21. Procesele traumatizante ale nasterii 64
22. Scindarea psihicului ca solutie de urgenta 66
23. Tot mai multe strategii de supravietuire in urma traumelor 68
24. Adulti aparent rationali 70
25. Iubirea materna amestecata cu sentimente traumatice 72
26. Iubirea – dorul de un scop de neatins 73
27. Furia, mania si ura fata de mama 74
28. Respingerea si dezgustul fata de mama 77
29. Iluzii ale iubirii si nevoi de substitutie 78
30. Confuzie, nebunie si delir de iubire 80
31. Imposibilitatea de a se maturiza 82
32. Oare tata poate fi un substitut pentru mama mea? 84
33. Suferinta primordiala neeliberata 86
34. Lipsa iubirii materne si dependenta 88
35. Ce sunt bolile? 91
36. Agresiuni sexuale in loc de iubire 99
37. Repetarea relatiilor primare de iubire 102
38. Iubire, indragostire, dorinta sexuala si copii 104
39. Dinamici agresor–victima 111
40. A iubi si a ajuta 114
41. Desconsiderarea sociala fata de iubirea materna adevarata 116
42. Mitul iubirii materne 118
43. Figuri de substitutie ale mamei si ale tatalui 122
44. Banii nu pot cumpara iubirea materna 126
45. Sistemul este mai presus de orice, tu nu contezi deloc 128
46. Capitalismul – un sistem economic lipsit de iubire 132
47. Narcisismul – prea multa sau prea putina iubire de sine? 137
48. Salvarea lumii = salvarea mamei 141
49. Proiecte megalomane de salvare a lumii 144
50. Si agresorii care provoaca traumele vor sa fie iubiti 147
51. "Coronavirusul” – o complicatie simbiotica globala 160
52. Stiinta libera 198
53. Parintii sanatosi ofera baza unei societati sanatoase 202
54. Experienta suferintei primordiale 207
55. Intoarcerea la iubirea de sine neconditionata 210
56. Umanitarism 212
57. Iubire si moarte 216
58. Ce vreau eu? 217
59. Teoria psihotraumei orientata spre identitate 220
Bibliografie 237