Descriere - Evaluarea si rolul ei in consilierea educationala (Irina Tisescu)
Relatia evaluarii cu transformarea elevului in subiect al propriei lui formari (principiul fundamental in educatie) pune in evidenta necesitatea de a depasi practicile evaluarii reduse la notare, clasificare, la amortizarea esecurilor si de a promova un mod de evaluare menit sa incurajeze si sa stimuleze eforturile elevilor in invatare, ca si coparticiparea lor la evaluarea performantelor pe care le obtin.
Destinatarul cel mai important al actiunilor evaluatoare este elevul, caruia evaluarea ii ofera posibilitatea de a cunoaste nivelul performantelor obtinute in raport cu cele asteptate de scoala, eforturile ce sunt necesare pentru a ajunge la rezultate in concordanta cu obiectivele programului, ca si posibilitatea de a anticipa de o maniera clara orientarea sa scolara si profesionala, in acest fel, evaluarea indeplineste un rol de seama in asocierea elevilor, demersului pedagogic, astfel incat ei sa devina fauritori ai propriei lor formari, constienti de progresele pe care le obtin, dar si de distanta la care se afla in raport cu obiectivele stabilite.
Autoarea
Nr. de pagini : 60
Anul aparitiei : 2016