Descriere - Cunoasterea mediului auxiliar pentru clasa I - Rotaru Elena
Disciplina "Cunoasterea mediului”, recent introdusa in ciclul curricular de achizitii fundamentale, vizeaza stimularea si satisfacerea curiozitatii stiintifice a copiilor prin intelegerea unor fapte si fenomene din universul apropiat.
Lucrarea de fata se delimiteaza de practicile traditionale oferind, in egala masura, invatatorului si elevului, material lingvistic si ilustrativ, informatii, sugestii, curiozitati stiintifice si aplicatii. Aceasta organizare asigura construirea unui parcurs didactic interactiv, coerent si pragmatic. S-a avut in vedere atat exersarea componentei comunicationale (dezvoltarea vorbirii) cat si formarea unor deprinderi de observare, de masurare, de prelucrare si raportare a informatiei la experienta proprie.
Lectiile sunt organizate pe pagini perechi. Paginile din stanga contin material lingvistic si ilustrativ pentru exersarea vocabularului, iar cele din dreapta sunt destinate, in special, activitatii copilului, urmarind aplicarea cunostintelor.
Am considerat ca diversitatea si caracterul ludic al exercitiilor asigura o participare mai atenta la observarea si cunoasterea mediului inconjurator. In consecinta, invatatorul, care urmareste atingerea obiectivelor programei scolare, va completa seria de exercitii si activitati, valorificandu-si propria experienta de viata si activitate.
Odata parcurs continutul lucrarii, nu se asteapta de la copii confirmarea unui stoc de informatii ci, mai degraba, identificarea unor atitudini pozitive fata de tot ceea ce-l inconjoara. Ca atare, evaluarea propriu-zisa, pe care o face invatatorul, ar trebui sa urmareasca aceste componente.
In ceea ce priveste organizarea si desfasurarea lectiilor, ar fi de preferat ca activitatile din sala de clasa sa alterneze cu activitati in aer liber.
AUTORII
Nr. de pagini : 54
Anul aparitiei : 2004
Autori: Rotaru Elena, Surdu Ioan, Albu Adina