Calificativul nostru
Recomandat
PRP: 160,00 Lei 80,00 Lei economisesti: 80 Lei
Status: In stoc
Timp procesare: 1 zi lucratoare

Descriere - Critica ratiunii algoritmilor de optimizare cu restricii - Neculai Andrei

Elaborata la un nivel deosebit de elevat, intr-o maniera riguros matematica, accesibila si prietenoasa, cu o remarcabila multitudine de detalii teoretice si computationale, monografia scrisa de dr. Neculai Andrei, cercetator stiintific gradul 1, director stiintific si presedinte al Consiliului stiintific al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica, membru al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania, prezinta tuturor celor interesati principalele aspecte critice si constructive ale metodelor de optimizare neliniara cu restrictii.

Lucrarea insista asupra definirii algoritmilor de optimizare neliniara cu restrictii si a proprietatilor de convergenta si complexitate ale acestora, precum si a performantelor computationale in ceea ce priveste rezolvarea problemelor complexe, practice, reale, neliniare cu un numar mare de variabile. In definirea acestor algoritmi, autorul utilizeaza diverse combinatii de structuri algebrice de calcul si ilustreaza puterea lor computationala in contextul limbajului de modelare si optimizare neliniara orientat algebric GAMS.

Monografia, structurata in 20 de capitole si 5 anexe, se adreseaza celor interesati de teoria si practica optimizarii neliniare cu restrictii: matematicieni, analisti din domeniul cercetarilor operationale si al stiintei managementului, planificatori, programatori, ingineri, economisti, cercetatori si doctoranzi in specialitatile care includ utilizarea tehnicilor de optimizare cu restrictii, studenti interesati de aceste probleme.

Aceasta monografie este dedicata optimizarii neliniare cu restrictii si constituie o continuare a altor doua monografii ale autorului, dedicate prezentarii dezvoltarilor teoretice si computationale ale metodelor pentru optimizarea fara restrictii si a programarii liniare. In aceeasi nota ca si in lucrarile anterioare, intr-o maniera explicit-descriptiva, riguros matematica, cu multe detalii teoretice si computationale, in aceasta lucrare se prezinta principalele metode si tehnici de rezlvare a problemelor de optimizare cu restrictii neliniare.

Coborarea in computational, din ce in ce mai pronuntata, a conceptelor matematice din algebra liniara, calculul diferential si integral, topologia, ecuatiile diferentiale, geometria diferentiala etc., precum si implementarea acestor concepte intr-un software eficient si robust, pe de-a parte, si cresterea puterii de calcul a calculatoarelor cu care operam, pe de alta parte, coroborata cu constientizarea de catre manageri, practicieni si autoritati a avantajelor si profitabilitatii utilizarii modelelor matematice, a facut posibila plasarea optimizarii cu restrictii ca un instrument deosebit de important pentru rezolvarea problemelor si aplicatiilor din foarte multe domenii de activitate.

Pe langa acestea, aparitia, dezvoltarea si consolidarea limbajelor de programare matematica orientate algebric ca ALLD, AMPL sau GAMS a permis implementarea modelelor matematice de optimizare la nivel industrial, cu puternice implicatii atat in ceea ce priveste dezvoltarea stiintei si tehnologiei, cat si a societatii omenesti in general. In acest sens, aceasta monografie prezinta,

Intr-o maniera Logica si unitara, dezvoltarile teoretice si computationale in domeniul optimizarii neliniare cu restrictii, insistandu-se asuprsi metodelor, tehnicilor si algoritmilor corespunzatori, atat din punctul de vedssupra proprietatilor de convergenta si complexitate, cat si al comportarfere al computationale in ceea ce priveste rezolvarea aplicatiilor practice. Desi lor conceptul de optimizare neliniara cu restrictii este utilizat intr-o maseori, echivalenta cu cel de programare matematica, desi programarea matematicsniera ceva mai larga, in sensul ca include si alte tipuri de probleme de optimizare.

Nr. de pagini : 1126
Anul aparitiei : 2011
Cartea "Critica ratiunii algoritmilor de optimizare cu restricii - Neculai Andrei ". face parte din categoria carti >> IT & Calculatoare - Software - Limbaje de programare a catalogului LibrariaRomana.ro. Cartea este scrisa de catre Andrei, Neculai si a fost publicata la Editura EDITURA ACADEMIEI ROMANE (PROMO) Livrare se face din stoc, in 24 ore, din depozitul de carte LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 100 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate si 200 lei pentru livrarea la usa oriunde in tara prin curier. In Bucuresti transportul este gratuit pentru comenzi de minim 100 lei atat pentru livrarea in reteaua de Pachetomate cat si pentru livarea la usa prin curier.
Pentru orice solicitare apelati departamentul Suport Clienti LibrariaRomana.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaRomana.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Alte carti de la editura EDITURA ACADEMIEI ROMANE (PROMO)

Campanie valabila in intervalul 01-01-2024, ora 00:00 - 31-12-2024, ora 23:59, in limita stocului disponibil.

Clientii care au cumparat acest produs au mai achizitionat