Descriere - Manual Limba si Literatura Romana, clasa a VIII-a
Este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3393/28.02.2017, propunand o viziune moderna a predarii disciplinei, prin: texte contemporane si clasice, semnate de autori ca Dan Lungu, Raluca Poenaru, Elena Vladareanu, Doina Ioanid, Matei Visniec, Mihail Sebastian, Victor Ion Popa, Ion Minulescu, Magda Isanos, George Cosbuc sau Ioan Slavici, reunite in jurul unei teme generale comune – Reflectii asupra lumii – si corelate varstei si nevoilor adolescentilor.
Manualul contine:
texte variate (epice, lirice, dramatice, continue, discontinue, multimodale, materiale audio), care invita elevii la reflectie, la explorarea si la chestionarea lumii in care traiesc;
deschideri spre sfera de interes a adolescentilor, prin teme precum: copilaria, familia, tehnologia, prietenia, aventura, natura, relatiile sociale, istoria, compasiunea, libertatea etc.;
explicatii pe intelesul elevilor, insotite de sectiuni de reactualizare, de exemple si de pasi pentru activitati complexe (investigatie, dezbatere pe marginea textelor, compararea textelor, interpretarea textelor etc.);
sarcini de lucru specifice Evaluarii Nationale;
metode moderne de predare (brainstormingul, cvintetul, metoda RAI, SINELG, jocul de rol etc.);
activitati interculturale si interdisciplinare;
prezentare structurata si atractiva a informatiilor;
grad de dificultate mediu.
Fiecare lectie este delimitata in subsecvente care propun un demers de predare-invatare firesc, coerent, logic si gradat, care tine cont de domeniile de continut specifice disciplinei: Gata pentru ceva nou, Primele ganduri si trairi, Start, Imi amintesc, Stiu, Integrez si creez, Evoluez.
Portofoliul, proiectul, investigatia, fisele de observare sistematica a comportamentului elevilor si autoevaluarea/stiu sa invat! – permit completarea metodelor traditionale de evaluare cu unele alternative. Acestea sunt in stransa corelatie cu lectiile propriu-zise, permitand urmarirea progresului de invatare.
Manualul digital reproduce intregul continut din versiunea tiparita, la care se adauga diferite activitati multimedia interactive de invatare (AMII-uri). Astfel, elevii vor putea sa acceseze elemente grafice, sa urmareasca videoclipuri, sa rezolve exercitii interactive si sa navigheze prin manual.