Descriere - Manualul Biologie, clasa a VIII-a
Continutul, sistematizat si accesibil, conceput in maniera unui dialog permanent, urmat de feedback. Ofera activitati prin care profesorul dirijeaza invatarea in timpul lectiilor, dar si in afara acestora; furnizeaza modele de implicare a elevilor in activitati noi: proiecte, portofolii, rezolvarea de probleme, pentru a le stimula gandirea si a-i provoca in gasirea de noi solutii!
Maniera inovatoare care provoaca elevul sa analizeze, sa aplice, sa extraga informatii sau sa exerseze cunostintele prin joc didactic, promovand invatarea prin intelegere si argumentare. Contine activitati de invatare antrenante si dinamice, realizate prin interactiuni variate (elev-elev, elevprofesor) pentru a stimula curiozitatea elevului si a-l mentine implicat activ in invatare.
Asigura interdisciplinaritatea, atat prin interpretarea unor grafice, scheme, imagini, texte literare, continuturi ale unor filmulete didactice, cat si prin activitati care presupun: competente digitale, aprecierea matematica a unor caracteristici, fenomene, procese din mediul ambiant.
Promoveaza aplicarea cunostintelor asimilate in situatii reale de viata, asigurand transferul informational si exersarea capacitatilor de investigatie stiintifica. Stimuleaza motivatia pentru formarea unor deprinderi de igiena individuala si colectiva, dar si adoptarea unui stil de viata sanatos impreuna cu o atitudine responsabila fata de mediul natural.
Continuturile si activitatile propuse, care dezvolta abilitatile sociale ale elevilor: capacitatea de a comunica, coopera, lucrul in echipa si empatia. Elevii sunt incurajati sa dezvolte concepte noi si sa exerseze abordari diferite, fiind provocati sa se implice in autoevaluare si interevaluare, precum si in rezolvarea unor situatii-problema.